Gemeente

Gemeente Oldambt onderzoekt schade aan grafmonumenten na storm

- advertentie -

Oldambt – De zware storm van afgelopen vrijdag heeft ook op de gemeentelijke begraafplaatsen in Oldambt schade veroorzaakt. Op verschillende locaties zijn bomen en takken op graven en grafmonumenten terechtgekomen. Daarnaast zijn diverse wegen en paden geblokkeerd geraakt door omgevallen stammen en afgebroken takken.

- advertentie -

De gemeente Oldambt laat weten zich bewust te zijn van de impact die dit kan hebben op nabestaanden. “Wij realiseren ons dat dit voor nabestaanden een verdrietige en schokkende aanblik kan zijn,” aldus de gemeente.

Op dit moment is nog niet duidelijk hoe omvangrijk de schade precies is. De beheerder van de gemeentelijke begraafplaatsen zal de komende periode alle locaties inspecteren en in kaart brengen welke graven en monumenten door de storm zijn beschadigd. Vervolgens worden de rechthebbenden van de betreffende graven hierover geïnformeerd.

- advertentie -
Foto: OldambtNu.nl | Begraafplaats in Nieuw Scheemda

De gemeente vraagt inwoners om eventuele schade niet telefonisch of per e-mail door te geven, maar uitsluitend via het digitale meldpunt van de gemeente. “Op deze manier kan de beheerder het overzicht behouden en de werkzaamheden sneller en efficiënter uitvoeren,” meldt de gemeente.

De komende tijd wordt gewerkt aan het opruimen van de stormschade en het herstellen van de veiligheid op de begraafplaatsen. “Wij zetten ons met zorg en respect in om de begraafplaatsen zo snel mogelijk weer veilig en netjes te maken. Dank voor uw begrip en medewerking,” aldus de gemeente Oldambt.

Foto: OldambtNu.nl | Begraafplaats in Nieuw Scheemda

- advertentie - 

Dit kan u ook interesseren

Back to top button